2013. augusztus 17-én szombaton reggel 6 órakor indultunk el. A határt átlépve a Királyhágón álltunk meg egy kis pihenőre. Ezután elindultunk a következő megállóra, a tordai hasadékhoz. A hasadék és környéke Erdély egyik legkedveltebb kirándulóhelye, melynek hossza körülbelül 2 km.

A mi kis csapatunk is neki vágott a nem mindennapi kihívásnak: több függőhídon kellett átkelnünk, keskeny sziklapárkányokon drótkötelek segítségével jutottunk el a szurdokvölgy végére, ahol mindenki pihenhetett egy keveset. Kellemesen elfáradva újra buszra ültünk és elindultunk a túrázás fő célja felé, Torockóra. Szálláshelyünk elfoglalása és egy kis felfrissülés után tovább mentünk Torockószentgyörgyre. Torockószentgyörgy templomától indulva körülbelül 3 km séta várt ránk a várrom megtekintéséhez. A több száz éves romokon megpihentettük fáradt lábainkat, majd lesétáltunk a buszhoz. Visszaérve a szállásra vendéglátónk, Kati néni helyi pálinkával fogadott bennünket a finom vacsora előtt. A vacsora elfogyasztása után átbeszéltük az aznapi élményeket és mindenki nyugovóra tért.

Vasárnap a korai ébresztő, s reggeli után elbúcsúztunk vendéglátónktól, mert várt ránk Torockó ékköve, az 1228 méter magas Székelykő. Csapatunk bátrabbik fele elindult a Székelykő meghódítására. Kétórás fárasztó mászás után felértek a hegycsúcsra, szemük elé tárult a felejthetetlen és a gyönyörű táj, melyet szavakkal kifejezni nem lehet. Visszaérkezésük után a Székelykőre feljutók átvehették okleveleiket az alispántól, amelyben elismerték nem mindennapi teljesítményüket. Addig a csapat másik fele Torockó helyi nevezetességeit tekintette meg. A hegymászók megérkezése után újra útra keltünk. Következő állomásunk a körösfői kirakodóvásár volt, ahol mindenki kedvére vásárolhatott. A vásárlás után tovább buszoztunk Vársonkolyosra, a Nagy-Magyar barlanghoz.

A barlang megtekintését követően megmostuk a lábunkat a hűs Körösben, majd fáradtan, de élményekkel telve indultunk haza Berettyóújfaluba, ahová az esti órákban érkeztünk meg. Köszönjük a szervezőknek ezt a felejthetetlen két szép napot! Reméljük a jövőben újra lehetőségünk lesz ilyen kirándulásokon részt venni.