A koronavírus miatti bezártságból való kiszabadulás után a KPSE északi régió természetkedvelői mátrai és zempléni kiránduláson vettek részt.

Mátrai kirándulás, 2020. június 6.

Mátrai túránk első állomása a Parád mellett található Ilona vízesés volt. Ilona völgybe egy faragott Székelykapun keresztül léptünk be. 100 éves vadgesztenye és hársakból álló fasor által övezet aszfaltos úton haladtunk úti célunk felé. Az út melletti patakgödörben egyre nagyobb köveket láttunk, a keskenyedő, kövessebbé és egyre csúszósabbá váló ösvényen kapaszkodtunk fel a vadregényes, sziklás völgyben a vízesésig. Vízesés V alakú sziklafalából alázúduló vízsugaraival frissítettük magunkat.

A vízesés után következett a Mátra legnagyobb várromja a festői környezetben elhelyezkedő Siroki vár. Pazar kilátást nyújtó kőfalain kívül a hegy gyomrában vájt zegzugos alagútrendszerben is bolyongtunk, ami kellemes volt a nagy melegben. A Siroki Vár szomszédságában található Barát és Apáca szikla alakzatot elérve fantasztikus panoráma tárult elénk a környező hegyekre, falukra. A nap méltó zárásaként a Szépasszonyvölgybe látogattunk.

Zempléni kirándulás, 2020. július 4.

A csodás Mátra után a festői szépségű Zemplénben folytattuk utunkat. Sárospatak mellett található Megyerhegyi Tengerszemet tekintettük meg először. Mielőtt nekivágtunk az emelkedőnek, a tájházban nézelődhettünk illetve megkóstolhattuk (vásárolhattunk) a tokaji hatputtonyos aszút. Meredek ösvény mellett rengeteg gombát találtunk, biztosítva a másnapi ebéd alapanyagát. Tengerszemet elérve fantasztikus látvány fogadott az egykori malomkő bánya helyén. Megszemlélhettük a bányászmunkások bányagödörben vájt fülkéit. Nemrég épült kilátóból a környező hegyvonulatok remek panorámájában gyönyörködhettünk.

Utunk folytatásaként a Zempléni kalandparkot kerestük fel. A kalandparkban számos kikapcsolódási lehetőség van, hiszen itt található az ország leghosszabb libegője és bob pályája, különböző erősségű kalandtúra.

A libegővel való haladás közben a mesés tájat, a csodás vidéket szemrevételezhetjük. A végállomáson a bátrabbak speciális beülőben átszáguldhattak a szemben lévő hegyre, aztán a kör zárásaként zárt kabinban visszatértek a kiindulási ponthoz. A kilátóból messzire széttekintve láthattuk a Bodrogközt és Hegyalját.