2019. augusztus 24-én, szombaton a KPSE Orosháza 1 sportkörzetébe és a hozzá tartozó postákról egy busznyi munkatárs és családtagja indult neki meghódítani a hajósi kastélyt, illetve a pincefalut.

Első napirendi pontunk a Hajósi Barokk kastély megtekintése volt. A kastély idegenvezetője kalauzolt végig minket a kastélyon, így sok érdekes információt tudtunk meg a kastély és Hajós város történetéről.

A kastélylátogatás után Hajós idegenvezetője vett minket pártfogásába, így a nap hátralévő részében is rengeteg információt kaptunk.
A következő úti célunk a Német Nemzetiségi Tájház volt, ahol betekintettünk a II. világháború előtti sváb paraszti életformába. Korabeli berendezések, mindennapi használati eszközök tárházát láthattuk, sok esetben azt sem tudva, mire való.
A kisvárostól nem messze helyezkedik el a hangulatos pincesorairól ismert Hajósi Pincefalu, ahol a 24 utcából álló, összesen 1290 borospince várja a látogatókat. Ideérkezésünkkor a pincefalú határában található kilátót vettük célba, és a bátrabbak meg is mászták, hogy a kilátó tetejéről is ránézzenek a látványos pincesorra.
Ezután majdnem 1 órás túrázás vette kezdetét, amikor a régi pincék között elindultunk úti célunkhoz a Bálint pincészetbe, ahol borkóstolóval egybekötött ebéd várt minket.
Az úton váratlan borkóstolóban is volt részünk. A sétánk alatt találkoztunk egy nagyon kedves borásszal, aki megkínált minket a saját készítésű borával, és megengedte a csapatnak, hogy megnézzük, milyen az igazi régi, löszfalba vájt pince, összehasonlítva az újakkal. Két csodás bort kóstoltunk, majd jó kedvvel indultunk tovább.
A pincefalu központjában most készül a látogatóház, sajnos mi még nem tudtunk bemenni, nincs átadva.
A túra végén elértük úti célunkat, így a társaság a megalapozott jókedvével indult le a pincébe, ahol csodás hangulat várt minket. Összesen 5 édes és száraz bort kóstoltunk ebéd közben. Pincepörkölt volt a menü, amit a tulajdonos saját maga készített nekünk.
A borkóstoló után vásárlásra is volt lehetőség, itt szintén meg lehetett kóstolni a borokat, mielőtt döntöttünk volna: mit is vigyünk haza. Ezután ritka kiváltságban volt részünk, betekintést nyertünk a nagyüzemi borkészítésbe. Mondanom sem kell, hogy az itt készülő borokat is megkóstolta a csapat.
A napot Alföldi Albert, Berci bácsinál zártuk. Ő megmutatta a veje Matteo Massagrande alkotótáborában készült képeket, és a tábornak helyett adó épületet. A kapun átlépve a vezetőnk úgy köszönt, hogy meghoztam az orosházi postásokat, s nem is sejtettünk, hogy milyen meglepetésben lesz részünk, ugyanis kiderült, hogy Orosházáról származik Berci bácsi (mellesleg Alföldi Róbert édesapjáról beszélünk). Így a látogatás alatt orosházi emlékeket is megosztott velünk. S hogy bizonyítsuk, milyen kicsi a világ, az egyik emlékezésben megemlített úr unokája velünk volt.

A hazaút alatt már azt beszélték a munkatársak, hogy mikor ismételjük meg a napot! Azóta eltelt pár nap, és a Facebookon létrehozott kis csoportban, amit a résztvevők hoztak létre, már most a következő kirándulás helyét is idejét tervezik. Megkönnyítve (vagy lehet megnehezítve) az én munkámat.