2024. március 29 – április 1.

Sokak bakancslistás álma teljesült március utolsó hétvégéjén, amikor elindultunk a második legnagyobb cseh város, Brno felé. Utazásunk során sokat elmélkedtünk azon, mit is fogunk csinálni, mi fér bele a 4 napba.

Tavaszias időben vágtunk neki a csodás belváros megtekintésének. Az Óváros épületei, történelmi nevezetességei teljesen felújítva várják a rengeteg turistát. Sétánk során megtekintettük a Szent Péter és Pál székesegyházat, a régi és új városházát, a Morva múzeumot, a belvárosi piacot és az egykori Disznó vásárteret. A Fő téren építették meg a Csillagászati órát, ahol 11 órakor köszöntik a delet. Az óra belsejéből egy üveggolyó esik le, melyet, ha szerencsénk van, az alkotás számos kisnyílásán benyúlva el is kaphatunk és hazavihetjük. Rengeteg látnivalóval tarkított sétánk végén Poupé sörfőző mesternél megkóstolhattuk az igazi cseh sört is.

Második napunk fő helyszíne a Macocha szakadék és a Punkva barlang környéke volt. A szakadék peremén lévő teraszról lélegzetelállító kilátás nyílt a szakadék aljára, ami 138 m-re helyezkedett el. A mélységbe lanovkával ereszkedtünk le, és megtekintettük a barlangot. A cseppkőbarlang első részét gyalogosan tekintettük meg, rengeteg csodás látvánnyal, pl. a Tükörtermet. Létezik egy szerelmes pár is, melynek érdekessége, hogy évről-évre milliméterrel közelednek egymáshoz. A barlang kijáratát elérve mohával bélelt meseszép katlan tárult elénk. Földalatti utunk második részét csónakon tettük meg, vízmélysége néhol a 40 métert is elérte. Utunk során láthattuk a Sárkány Galériát, rövid kikötés során pedig a Bambusz erdőt és a hegyi kastélyt. A csodás természeti látvány után következett a Mennyország Kapuja, a szerzetesek sörfőzője és kolostora. A sörfőző üzem bemutatása után megkóstolhattuk az elkészült sört, mely nagyon finom volt.

Napunkat egy víztározó mellett épült vár megtekintésével zártuk.

Bőséges reggeli elfogyasztása után a harmadik napunkat a Kromerizi érseki palota megtekintésével kezdtük. A barokk stílusú palotát csodaszép kertek határolják, a Morva folyó partjáig.

Következő úti célunk egy kis faluba vezetett, ahol egy csodaszép, teljesen felújított gótikus vár termeit tekintettük meg. Várban folyamatosan filmforgatások zajlanak.

Hazafelé Olmütz városát tekintettük meg. Nagyon szép a belváros, rengeteg látnivalóval. A városban található az egyik legnagyobb katedrális, a Szent Vencel.

A kirándulás zárásaként Brno legnagyobb sörgyárát látogattuk meg. A gyár múltjának és jelenének megismerése után ízletes zöldsört kóstolhattunk, melyet húsvét alkalmával készítettek.

Spilberg várában kazamatákat fedeztük fel. Az erődrendszer börtönként is üzemelt, nagyon sok ismert ember töltötte itt „szabad idejét”.

Nagyon tartalmas négy napot töltöttünk Brno és környékén, melynek során rengeteg élményben volt részünk, megkóstoltuk a knédlit is és finom cseh söröket.